Szybkie płatności

Jak nowinki technologiczne z branży Fintech zmieniają bankowość?

To, co przede wszystkim charakteryzuje współczesne finansowe to mobilność. Priorytetem dla młodych przedsiębiorców jest to, żeby polepszyć jakość płatności. Startupy FinTech-owe kształtują handel i usługi finansowe, po to, żeby wychodzić naprzeciw potrzebom konsumentów. W 2016r. ponad 1500 startupów zgłosiło się do Mastercard Start Path Global – inicjatywy wspierającej startupy na zaawansowanym etapie, które mają być przyszłością cyfrowych płatności.

Przede wszystkim handel konwersacyjny

Grupą docelową startupowców są miłośnicy nowych technologii oraz przedstawiciele pokolenia cyfrowego. Stąd interesują ich te komponenty usług bankowych, które oferują mobilny sposób obsługi klienta. Rośnie tendencja do upraszczania usług finansowych, aby były one równie łatwe, jak wysyłanie wiadomości tekstowych. Efektem tego zjawiska jest – właśnie – wzmożone zainteresowanie usługami handlu konwersacyjnego, który pozwala klientom na bezpośrednią komunikację z bankami i punktami handlowymi za pośrednictwem komunikatorów. Co wynika z badania przeprowadzonym w 2016 r. przez Retale, prawie 60% Amerykanów z pokolenia millenialsów przynajmniej raz korzystało z chatbotów. Natomiast ponad połowa ankietowanych, którzy nigdy z nich nie korzystali, jest zainteresowana ich wypróbowaniem. Poza  tym startup Kasisto pracuje wraz z Mastercard nad programem pilotażowym dotyczącym wprowadzenia bota dla banków.

Bot umożliwi klientom przeprowadzanie transakcji, zarządzanie finansami, prowadzenie działalności oraz zakupy za pośrednictwem aplikacji Facebook Messenger. Jest to szalenie ciekawe urządzenie, które ułatwi kontrole nad domowym budżetem.  Proces ten trwa zaledwie kilka sekund i wymaga jedynie wysłania wiadomości do bota.

Płacenie Facebookiem, czyli angażowanie millenialsów

Wygoda to za mało, aby nakłonić osoby z pokolenia millenialsów do korzystania z usług bankowych. Prawie 33% z 1,8 miliarda millenialsów na całym świecie uważa, że w przyszłości banki w ogóle nie będą potrzebne. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że są oni entuzjastami oferty gigantów cyfrowych. Dzięki kolejnym startupom  instytucje finansowe  mogą zaoferować swoim klientom opcję płatności typu peer-to-peer za pośrednictwem dowolnej platformy społecznościowej, takiej jak np. Facebook, WhatsApp czy Twitter, lub komunikatora – czyli narzędzi, z których przede wszystkim korzysta pokolenie millenialsów

Nadchodzą zmiany

Mimo że firmy z branży FinTech znajdują się na samym początku torowania drogi dla nowej generacji usług bankowych i finansowych przeznaczonych dla sprzedawców detalicznych to są prognozy, że w 2017 r. nawiążą one współpracę partnerską z bankami, do której przygotowywały się przez ostatnie kilka lat. Mastercard, o którym wcześniej wspominałem, poinformował o pięciu kolejnych startupach z branży FinTech, z którymi zamierza współpracować nad tworzeniem nowych sposobów obsługi z wykorzystaniem różnych technologii.  Będzie o wiele wyższy poziom mobilności. Wymogom starają się sprostać również instytucje pozabankowe, które tworzą specjalne platformy do porównywania ofert. Klient ma możliwość skorzystania z rankingów i porównywarek internetowych w jednym miejscu, żeby ułatwić proces wnioskowania o pożyczkę przez internet. A przede wszystkim wybrać najlepszą opcję chwilówki czy pożyczki na raty, adekwatnej do możliwości domowego budżetu. Zawsze przy wyborze produktu finansowego powinniśmy kierować się zasadami odpowiedzialnego pożyczania, dzięki czemu nigdy nie będziemy mieć trudności z oddaniem długu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *