vivus

Vivus marką wysokiego zaufania

Firma Tempkin Group zajmująca się badaniem wskaźnika NPS pokazującym poziom lojalności konsumentów opublikowała raport według którego doskonały wynik 68 osiągnęła firma z sektora pożyczek pozabankowych Vivus Finance. Tym samym Vivus uplasował się w towarzystwie takich tuz rynku jak Google, Apple czy Amazon znane na całym świcie jako wzór doskonałych standardów obsługi klienta.

Vivus Finance utrzymywał wartość wskaźnika NPS na poziomie 60 przez całe drugie półrocze 2016 r. Tak wysoka wartość wskaźnika świadczy o tym, że wielu zadowolonych klientów pożyczkodawcy, chętnie poleca tą usługę znajomym czy członkom rodziny. Ocena ta oparta jest na cyklicznie przeprowadzanym przez Vivusa badaniu mailowym i telefonicznym na grupie 500 respondentów.

Taki wynik rodzimego pożyczkodawcy może cieszyć, pokazuje bowiem, że polskie marki stać na światowy poziom standardów obsługi klienta. Niewątpliwie pokazuje to też, że firma Vivus Finanse słucha swoich klientów i reaguje na ich potrzeby. Takie podejście jest niewątpliwie kluczem do zdobycia zaufania i lojalności konsumentów.

Wskaźnik NPS czyli Net Promoter Score opisuje satysfakcję konsumentów oraz chęć do promowania danej marki. Metoda została opracowana w 2003 roku przez Freda Reichhelda

określa poziom satysfakcji klientów oraz ich skłonność do polecenia danej marki. Metodę opracował Fred Reichheld w 2003 roku. Ankieta zawiera jedno pytanie: „Czy poleciłbyś markę znajomym i rodzinie?” Od tego czasu powstało oczywiście wiele konkurencyjnych modeli badania satysfakcji klienta, to właśnie NPS cieszy się nieustającym powodzeniem wśród zainteresowanych takimi badaniami firm.

Metodologia badania wygląda następująco:

Możliwe odpowiedzi zawierają się w przedziale liczb całkowitych 1-10. Respondenci wybierający najwyższe wartości wskaźnika to tzw. promotorzy firmy, ci na drugim końcu skali to krytycy. Wartości środkowe to odpowiedzi obojętne.

Konkretny wynik wyliczany jest z różnicy pomiędzy odsetką promotorów i krytyków. Wyłoniony według takich kryteriów wynik porównywany jest z siatką oceny, gdzie średnia to 10-15, wartości powyżej tego to wynik dobry. Wartość powyżej 50 to wynik doskonały.

Podsumowując, dzięki takim badaniom widzimy jak na naszych oczach zmienia się rynek pożyczek pozabankowych. Jeszcze kilka lat temu chwilówki budziły negatywne skojarzenia, obecnie wychodzą na liderów jakości obsługi klienta.

vivus.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *